دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

عدم برخورد با مسئله بدحجابی

امام جمعه قم برخورد قاطعانه با بدحجابی در جامعه را ضروری دانست و گفت:‌ باید کسانی که نسبت به آلودگی فرهنگی اصرار و لجاجت دارند از راه قانونی برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگ در راه اسلام تلاش‌های بسیاری داشتند و خدمات بسیاری ارائه کردند.
وی تصریح کرد: بانوی بزرگ اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند و ما باید تلاش کنیم که این جایگاه والا را بشناسیم.
امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برای تحقق رسالت و تحکیم دین تلاش بسیاری داشتند، اظهار داشت: نسل جوان ما باید این شخصیت را به درستی بشناسند و آن حضرت را الگوی خود قرار دهند.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) افزود: ایشان بهترین الگو برای همگان و به ویژه بانوان در مسائل مختلف از دفاع از ولایت هستند.
سعیدی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) می‌توانند بهترین الگو در زمینه تربیت فرزندان نیز باشند، اظهار داشت: اگر بخواهیم که فرزند صالحی داشته باشیم باید از سنین کودکی به تربیت او توجه کنیم، چراکه شخصیت فرد در سنین کودکی شکل می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: اگر شخصیت فرد در سنین کودکی به روش صحیحی شکل بگیرد، در سنین بزرگسالی او مسائل را به درستی درک کرده و می‌پذیرد.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضع حجاب در جامعه اظهار داشت: متاسفانه ما شاهد هستیم که وضعیت حجاب و آرایش برخی از زنان نامناسب است و این مسئله یکی از مشکلات امروز جامعه ما به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه اکثر مردم به معنای واقعی باحیا بوده و این مسائل را رعایت می‌کنند، یادآور شد: در برخی شهرها متاسفانه مشاهده می‌شود که عده معدودی از سر ناآگاهی مسئله حجاب را به درستی رعایت نمی‌کنند.
سعیدی با بیان اینکه مردم از وجود ناهنجاری‌های فرهنگ و بی‌بندوباری نگران هستند، ادامه داد: باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شده تا این نگرانی‌های عمومی برطرف شود.
وی با انتقاد از عدم برخورد با مسئله بدحجابی در جامعه تاکید کرد: کسانی که خودشان به ارزش‌های دینی پایبند هستند، نباید نسبت به اینگونه مسائل بی‌تفاوت باشند.
استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: مردم از اقدامات صورت گرفته در زمینه برخورد و مبارزه با بدحجابی حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه بدحجابی کار فرهنگی و برخورد قانونی باید صورت گیرد، تصریح کرد: باید کسانی که نسبت به آلودگی فرهنگی اصرار و لجاجت دارند و به گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار ماموریت دارند بی بندوباری را ترویج کنند، قاطعانه برخورد شود.
سعیدی از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در زمینه مقابله با بدحجابی از سوی ستادهای امر به معروف و همچنین دستگاه‌های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: ملت نیز باید به وظیفه خود در زمینه تذکر لسانی عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند از راه ترویج بدحجابی می‌خواهند به نظام ضربه وارد کنند، ادامه داد: اینها باید بدانند که آرزوی خود را به گور می‌برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد