دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

خبر

جلسه ائمه جمعه با رئیس جمهور با حاشیه هائی همراه بود که برخی از اخبار آن با تاخیر یک هفته ای به رسانه ها راه یافت.


به گزارش سرویس جامعه جهان، یکی از حاشیه های مهم این جلسه؛ اعتراض اعضا و ائمه جمعه به سخنان رئیس جمهور در موضع حجاب بود.

در این جلسه رئیس جمهور در خصوص حجاب و در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین می گوید: واقعا مشکل مملکت پس از 30 سال حجاب دختران است که اینقدر دولت را مورد حمله قرار می دهند؟

این سخن رئیس جمهور ابتدا با اعتراض یکی از اعضای هیات رئیسه همراه شد و پس از آن حاضرین در جلسه و دیگر ائمه جمعه نیز به سخنان رئیس جمهور اعتراض کردند.

در همین رابطه گفته می شود جلسه برای مدتی همراه با بگو و مگو و از حالت طبیعی خود خارج شده بود.

مسأله حجاب همچنین ادامه داشت و دیگر سخنان رئیس جمهور را همچون بحث هدفمندسازی یارانه ها را نیز تحت تأثیر قرار داد.

لازم به ذکر است وضعیت بدحجابی در جامعه و کم توجهی دولت در این زمینه، یکی از موضوعات همیشگی است که ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه خود بر اصلاح ان تاکید می ورزند.

Share/Save/Bookmark
  کد مطلب : 138207  
۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۹:۳۶:۴۵
     
ضمن احترام به همه عزیزانی که نظرات خود را بیان داشتند، ظاهرا در این دعوای حجاب مسئله اصلی فراموش شده! مسئله اصلی صدا و سیماست. در فیلم ها و سریال های تلویزیونی به بهانه اینکه مثلا خانم در خانه خودش و در نزد شوهر و یا محارم خودش هست، انواع و اقسام آرایش ها و مدهای لباس را تبلیغ می کند و مثلا وقتی همین خانم می خواهد بیرون بیاید، یک چادر سرش می کند! آیا زنان و دختران جامعه که پای تلویزیون نشسته اند، انواع و اقسام آرایش ها و مدها را در سکانس های داخل خانه از بازیگران زن نمی بینند؟! و وقتی دیدند آن را الگوی خود قرار نمی دهند؟! کسانی هم که تلویزیون تماشا نمی کنند و پای ماهواره می نشینند که حسابشان روشن است!!

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۹:۲۶:۴۴
     
در مورد حجاب نیاز به بگیر و ببند هم نیست . کثیری از این زنها کارمند دولت هستند یا معلم .یا در شرکتهای دولتی بانکها و صدا و سیما و مجلس و قوه قضائیه کار می کنند و حقوق بگیر دولت هستند ..چنانچه اول انقلاب هم بود ادارات ملزم به پوشش کافی بشوند کمایاانیکه هم اکنون در مورد مردها رعایت می شود و کت اجباری است کاردست می شود ..کافی است اضافه کار این خانمها که به خاطر پول و در آمد سرکا رمی روند را کم کنند همه ملزم به رعایت می شوند و این آغازی برای بهتر شدن فضای عفاف و انشا ئالله فراگیر شدن آن بشود ..گرچه بگذریم بی اعتقادی آقایان که تبلور آن پوشش فرزندانشان است مرا کشته .....

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۹:۲۱:۳۴
     
اگر چه مشکل اصلی نیست اما بسیار بسیار مهم است ..

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۷:۱۳:۱۷
     
برخورد انتظامی بر عهده قوه قضاییه است که الان تو بزرگتر از اینهاش مونده

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۷:۰۵:۴۵
     
من یه سئوال دارم مگه تو این دوره زمونه میشه به کسی گفت تو اینجوری بپوش؟؟؟؟ سلیقه ی افراد متفاوته، هر کی باید هر جور می خواد رفتار کنه

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۶:۴۷:۲۱
     
اول دزد ها رو ادب کنید همه این بد حجابیها از مال حرام است . برید ببینید که اونهایی که با وضعیت بد تو اجتماع ظاهر میشن کارشون چه و درامد شون رو از کجا در میارند.
به خدا مال حرام چمانشون رو کور کرده

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۵:۳۹:۲۶
     
بد حجابی بیداد میکنه و هیچ فکری هم نمیشه

در جواب اونایی که میگن امر به معروف و نهی از منکر را شروع کنید

بنده این کارو انجام دادم به صورت کاملا آرام ام حاصلش رفتار تند اون خانم بود. در اینجور موارد قوه قهریه ای هم باید باشه تا اگر با آرامش به تذکر گوش نداد جور دیگه برخورد کرد
و این بر میگرده به دولت

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۳:۱۳
     
یه سوال از همه عزیزانی که کامنت گذاشتن دارم مخصوصا از اونهایی که رگ غیرت وا اسلاما شون گل کرده : خود شما در بین اطرافیانتون چقدر امر به معروف و نهی از منکر در زمینه رعایت حجاب می کنید ؟؟؟ خدا وکیلی جواب بدید
بعدشم کجا احمدی ن‍ژاد گفت حجاب به دولت ربطی نداره گفت مقابله با بد حجابی کار فرهنگی است نه کار نظامی و پلیسی
آخرشم این آقایان روحانی ائمه جمعه چند تا طرح فرهنگی موثر و قابل اجرا با نتیجه را به دولت پیشنهاد دادند که دولت اونها رو اجرا نکرده واقعا خودشون همسران و دختران و خواهران با حجاب کامل اسلامی مورد نظر خودشون رو حفظ می کنند که رطب خورده منع رطب نکند

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۲:۲۹
     
مگر در سالهای گذشته با بدحجابها برخورد فیزیکی نشد که همه مخالفش بودند و ثمراتش را دیدند. چرا همه از رییس جمهور برخورد با بدحجابی را میخواهند!امر بمعروف ونهی ازمنکر لسانی وظیفه همگانی است همه از همین امروز ازخود واطرافیانمان شروع کنیم حتما پشتوانه دولت را بهمراه خواهد داشت. اقای احمدی نژاد امتحانش راخوب پس داده است.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۰:۱۳
     
1- دولت مسئول کنترل اخلاقی جامعه است و باید جوابگو باشد و بالاترین احترام را برای مراجع و بزرگان قائل باشد.
2- برخی از حرف های رئیس جمهور بی حساب و کتاب نیست. همه باید دولت را کمک کنند. از جمله مجلس.
که این هم باز سخن مراجع است.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۴:۵۵:۳۹
     
بنده هم با این موضوع که این روزها بد حجابی بیداد میکند کاملا موافقم. ولی این نکته که بعضی ها که خودشان بزرگترین حامی دوره اصلاحات بودند و آن روزها ادعایشان این بود که اگر خاتمی یک دوره دیگر رئیس جمهور بماند، بحث حجاب برای همیشه حل و فصل خواهد شد!! حالا کاسه داغتر از آش شده اند.منظورم علما،روحانیون،متدینین و ... نیست. بلکه نان به نرخ روز خورهاست. کسانیکه خودشان در خانواده هایشان بد حجابی جولان میدهد،ولی به دولت ایراد میگیرند که کاری برای حجاب نمیکند.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۴:۴۱:۵۲
     
ائمه جمعه در متن مردم هستند و با آحاد جامعه سروکار دارند و با درد و مشکلات مردم آشنا هستند و وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر را جامه عمل بپوشانند .ائمه جمعه کارشان فرهنگی است ولی وظیفه رییس محترم دولت اجرایی است و باید جلوی بد اخلاقی در جامعه را بگیرد . در کنار آن کار فرهنگی که قانون به ایشان واگذار کرده را هم انجام دهد ! حالا بگو و مگو سر چیست ؟

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۴:۳۴:۵۳
     
دولت اصلا کم توجه به مسئله حجاب نیست

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۴:۰۹:۱۰
     
مجتهدین چرا در مورد خرید و فروش و مصرف مواد مخدر فتوی و اعلام حرام بودن نمی دهند - نکنه حرام نیست و حلال است
ائمه جمعه چرا به دنبال جلوگیری در مورد خرید و فروش و مصرف مواد مخدر نیستند ؟؟؟
مشکل خرید و فروش و مصرف مواد مخدر ه

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۴:۰۶:۳۵
     
بله ، آقای رئیس جمهور یکی از عمده مشکلات مملکت پس از 30 سال، حجاب دختران است.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۵۸:۴۰
     
از نظردهندگان می خواهم تقوا داشته باشند. کی دولت گفته است که دغدغه حجاب ندارد یا برایش اهمیت قائل نیست؟ آیا راه فرهنگی به جای زور که دولت بر آن تاکید دارد، نشانه بی دغدغه بودن است؟! خواهشا تقوا داشته باشید. دولت در این زمینه کارهای خوبی کرده و همینکه شهدا و متدینین را نماد و الگو کرده است، گام بلندی است، اما بقیه هم باید سهم خود را که رهبری بر آن تاکید کرده اند انجام دهند.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۳۳:۲۶
     
مشکل بزرگ دولت در سفر های استانی این است که روحانیت به جای این که بیاید برای کار فرهنگی یا زدن کانون های دانش آموزی و... کمک مالی بگیرد برای زیبا سازی مسجد و حسینیه اش پول می گیرد و بعد از طرف دیگر می گویند چرا دولت کار فرهنگی نمی کند

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۲۳:۳۰
     
نمیشود که تا آخر بگوییم بدحجابی نتیجه دوران اصلاحات است پس نتیجه ی 5 سال کار آقای احمدی نژاد چه؟! خواستن توانستن است اگر بخواهیم میتوانیم این وضع را بهبود بدهیم ولی من نمیدانم این کار فرهنگی که آقای رئیس جمهور میفرمایند انجام شده یا هنوز در آینده میخواد انجام بشه ،اگر انجام شده پس چرا نتیجه ی درستی بعد از 5سال دیده نمیشود .در همین شهر مقدس مشهد حتی در حرم هم از آقا خجالت نمیکشند چند وقت پیش وقتی از حرم خارج شدم خانمی رو دیدم که چادر که بماند دقیقا جلوی ورودی حرم داره جوراباش رو هم درمیاره من واقعا هاج و واج موندم که لااقل به حرمت آقا کمی هم صبر نکرد بقیه جاهای شهر هم که ... دولت به جای اینکه هی دنبال این باشه که بقیه مسئولیتشون رو انجام میدن یا نه باید مسئولیت خودش رو انجام بده ، از ما حرکت از خدا برکت البته خود ما هم باید اقدام کنیم ولی وقتی رئیس جمهور در برنامه ی تلویزیونی اون طور سخن گفتن ...

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۱۷:۲۶
     
انصاف داشته باشید.وضعیت حجاب حتی در دوران اصلاحات هم این قدر به اندازه امروز میم ها!!!افتضاح نبود

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۹:۲۷
     
در این سالها ثابت شده اگه روی سر این ملت برای انجام کاری زور باشه همیشه برعکس اون کارو انجام میدن.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۳:۲۳
     
دوستانی که بیرون گود نشستن و به دولت میگن لنگش کن و اون دسته از کاربران محترمی که نظرات ناپلئونی داده اند بفرمایند جای رئیس جمهور بودند با بی حجابان چه برخوردی می کردند تا نتیجه دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۸:۰۱
     
خدا وکیلی این ائمه جمعه دلسوز حجاب در زمان دولت قبلی(خاتمی) که نقطه اوج بد حجابی و ... بود کجا بودند!؟ آیا ده دقیقه هم به آنها وقت (بها) می داد؟!!!

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۲:۰۷:۰۸
     
برادران عزیز
برادران فهیم این مرزو بوم اسلامی
لطفا" دقت کنید
برخورد با بی حجابی و بد حجابی وظیفه قوه قضائیه به کمک نیروی انتظامی است . لطفا به بیراهه نروید.
و اگر نیرو های مردمی مانند کمیته های انقلاب اسلامی که در اوایل انقلاب تاسیس شد عهده دار این کار شود یک روزه بساط بد حجابی و بی حجابی ریشه کن میشود.
والسلام

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۲:۰۵:۱۷
     
در بحث حجاب همه مسول هستند و خانواده ها در این امر بیشترین وظیفه را دارند در ثانی وقتی خانواده ای اهمیتی برای حجاب قائل نیست حالا هر چقدر دولت وائمه جمعه کار جبری و فرهنگی بکنند نرود میخ آهنین در سنگ . در هر صورت در رابطه با خانواده بیشتر که نه تماما نیاز به کار فرهنگی است که همه عزیزان علی الخصوص روحانیون محترم وظیفه سنگینی دارند به امید وحدت در ریشه کنی مشکلات فرهنگی

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۵۳:۲۵
     
خداوند متعال می فرماید در انتخاب دین هیچ اجباری نیست پس اگه ما دین اسلام را انتخاب کرده ایم چرا به دستورات آن پایبند نیستیم.
آنقدر یکدیگر را در این مسائل متهم کنیم تا امام عصر ( عج ) بیاید و گره گشایی فرماید. آن وقت است که همه انسانها تکالیف خود را بهتر از هر کس دیگری می فهمند.
به امید ظهورت یا مولا.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۷:۳۶
     
خدا وکیل ائمه جمعه به وظیفه خطیر خودشان عمل می کنند

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۱:۵۳
     
ائمه محترم جمعه و روحانیون محترم اگر از لحاظ رفتاری و اعتقادی خود را بپایند و رفتار و منش طلبگی نمایند می توانند بهتر و بیشتر از هر دولتی کار فرهنگی نمایند . مشکل حجاب مشکل فرهنگی است . درسته که الزام به حفظ حجاب طبق قانون و شرع مهم است و قوه قضائیه موظف به برخورد با عوامل بی حجابی هستند اما مهمترین وظیفه بر عهده علما و روحانیون و بالاخص ائمه جمعه و جماعات هستند . وقتی امام جمعه ای خودش به آنچه می گوید عمل نمی کند چه انتظاری از مردم عادی باید داشته باشیم . اینکه کسی خودش را برتر از دیگران بداند چگونه می توانند الگوی جامعه ما شوند . البته بسیاری از طلاب گرانقدر که در قم یا شهرستانهای مختلف زندگی می کنند بسیار انسانهای شریف و متواضعی هستند که متاسفانه این افراد در جامعه ما نمود ندارند .
طلبه از قم

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۵:۴۸
     
مشکل اینه که اصلا حجاب برای دولت دغدغه نیست.این درد است

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۳:۲۴
     
نه اینکه بخش فرهنگی دولت خیلی فعال است حالا هی به ائمه جمعه گیر بدید

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۲:۲۲
     
وقتی دشمن مبتواند فرهنگ جانعه را خراب کند مانند حجاب ، اصلاح بارانه ها را می خواهیک چه کنیم

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۱:۲۴
     
به قول آیت الله خاتمی دیگر بد حجابی نیست کشف حجاب است

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۰:۱۳
     
رییس جمهور یک دقیقه در پاساژهای تهران برود تا ببینم می تواند سرش را از شدت بی حجابی بالا بیاورد با نه

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۱۱:۴۰
     
نمی دانم چرا همه چیز را باید به گردن دولت انداخت این آقایون محترم ائمه جمعه و قشر روحانیت چقدر به وظیفه اصلی خود که همان هدایت و راهنمایی و وعظ و اندرز ... عمل کرده اند؟! ... ؛ بعضیها هم پند و اندرز می دهند ولی خود به آن عمل نمی کنند یکیشان ... که در نماز جمعه همه را به تقوی الهی دعوت می کرد و دریغ از اینکه خانواده اش را که می بینیم ... آقایون ائمه جمعه و قشر محترم روحانیت به وظیفه اصلی خودتان رجوع کنید و دنبال پست و مقام و مدیریت و مال اندوزی نباشید

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۱:۰۷:۰۹
     
همین که حجاب برای روحاتیب دغدغه است خیلی بهتر از این است که مثل دولت اصلا دغدغه نداشته باشند

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۹:۰۱
     
ائمه جمعه هر چقدر هم در نماز جمعه فریاد بزنند وقتی دولت زمینه سازی نکند و اصلا اعتقادی به حجاب نداشته باشد اثری ندارد.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۳:۰۵
     
میشه بفرمایید این کار هم به عهده دولت باشه جناب روحانیون و ائمه جمعه چه کاری باید توی این مملکت بکنند؟
آیا ائمه جمعه فکر کردندباید پشت میزشان بنشینند و به دولت بگویند چه کند یا چه نکند؟ و هر چه که دوست دارند فقط با یک اشاره درست شود؟
تا جایی که ما به یاد داریم ترویج فرهنگ حجاب به عهده روحانیت بود

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۹:۴۱
     
وقتب حجاب برای دولت مساله نیست و برای آن بستر سازی نمی کند ائمه جمعه چه کار کنند.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۶:۳۲
     
انتقاد حق هر شهروند از جمله ائمه محترم جمعه است اما حفظ حرمت رییس جمهور بعنوان نماینده اکثریت کل ملت ایران باعث نهادینه شدن احترام در جامعه می شود.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۵:۵۹
     
شکل گیری و رفع مشکلات بزرگ فرهنگی مثل بدحجابی و دروغ و پارتی بازی سالها زمان می برد . زمینه ها و بستر بروز و دوام آن نیز به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. دولت تنها یکی از این صدها و هزارها عامل است. بنابراین رییس جمهور را تا این حد تحت فشار قرار دادن جز ایجاد زمینه تخریب برای مخالفان فرصت طلب آقای احمدی نژاد نتیجه دیگری ندارد.

۱۳۸۹-۰۷-۱۸ ۱۰:۲۵:۱۷
     
بد حجابی میراث دولتهای سازندگی دارندگی برازندگی و اصلاحات آمریکاییه چطور از این دولت توقع دارین با زور گشت ارشاد و بگیرو ببند جلوی 16 سال کج روی برنامه ریزی شده رو بگیره ؟ که اگر هم بگیره محاله مشگل ریشه ای حل بشه با زور هیچی حل نمیشه .
نظرات 1 + ارسال نظر
معراج دوشنبه 19 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ق.ظ http://rapcode.blogfa.com/

سلام دوست گل خوش چیل و مشکیل من خوبی [چشمک]حالت خوبه افرین تو کارت ادامه بده وبلاگ نویس موفق میشی به من هم یه سر کوچیکی بزن دوست داشتی از کد اهنگ هام استفاده کن دوست نداشتی نه چاکرتم فعلا اگر اجازه بدی بای[بوسه][بدرود][گل]بای منتظر نظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد