دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دختر کوچولوی محجبه


بدرفتاری بادخترکوچولوی محجبه ایرانی


روزنامه «نرذرن تریتوری نیوز» چاپ استرالیا نوشت: یک دختر شش ساله استرالیایی مسلمان به دلیل محجبه بودن، از سوار شدن در سرویس مدرسه منع شد.


این روزنامه در ادامه افزود: گفته می شود ماجرا از این قرار بود که این دختر کوچولوی محجبه هنگامی که خواست سوار بر سرویس مدرسه خود شود، با تمسخر شدید دیگر دانش آموزان مواجه شد از همین رو فورا به آنان واکنش نشان داد و با صدای بلند نسبت به این رفتار غیر اخلاقی اعتراض کرد. همین امر موجب شد که مسئول سرویس مدرسه او را از سوار شدن منع کند.



«نرذرن تریتوری نیوز» همچنین نوشت: پدر این دختر کوچولو، یک مهاجر ایرانی تبار و مادرش یک زن استرالیایی است. او بیش از ده روز است که از استفاده کردن از سرویس مدرسه به خاطر آن ماجرا، محروم شده است.

قابل ذکر است فاصله مدرسه این دختر کوچولو تا منزلشان که در منطقه «اوت باک» واقع شده، بیش از 60 کلیومتر فاصله است. مادر او طی اظهاراتی در این باره گفت: دخترم تنها شش سال سن دارد و منع کردن او از استفاده از سرویس مدرسه رفتاری خشم است. اگر هم او فریاد زده، به دلیل رفتار بد دیگران بوده است. مسئولان می توانستند به جای محروم کردن او، با وی به سخن بنشینند اما آنها با این کار در واقع او را از مدرسه رفتن منع کرده اند.

در همین حال شرکت «باس لینک» که مالک سرویس های این مدرسه است، از تصمیم مسئولان خود در قبال این دختر کوچولوی مسلمان استقبال کرده و رفتار او را آزار و اذیت دیگر مسافران این سرویس اعلام کرد.

مادر وی در ادامه گفت: این رفتار غیر منطقی مسئولان مربوطه، موجب شده که دختر کم سن و سال من به شدت غمگین شود. روحیه او افسرده شده است.

این حادثه در حالی رخ داده که چند روز پیش پارلمان استرالیا قصد داشت مانند فرانسه با صدور قانونی پوشیدن نقاب در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کند اما پارلمان استرالیا به این قانون رأی مثبت نداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد