دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دولتمردان و بدحجابی !؟

بوشهر نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از سخنان برخی از دولتمردان در خصوص حجاب گفت: عده‌ای می‌خواهند فرهنگ آتاتورک را در کشور حاکم کنند،در اثر این سخنان بدحجابی در جامعه به بی‌حجابی تبدیل شده است.
به گزارش بوشهر نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی در درس اخلاق خود به ضرورت توجه به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: می‌دانید حجاب در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد و چندین آیه درباره آن نازل شده است. کسی نمی تواند منکر آن باشد و توجیه‌های نامربوط هم نباید کرد. امروز مسئله حجاب به شعار کشورهای اسلامی تبدیل شده و در خارج از کشور مسلمانان به سمت حجاب روی می‌آورند، ولی متأسفانه در کشور ما بر اثر سخنان ناموزون برخی از دولت‌مردان و تعابیر برخی از رسانه‌ها و عدم اهتمام به مسئله حجاب، این مسئله در کشور عقب‌نشینی کرده است و در برخی جاها نقل شده، بدحجابی به بی حجابی تبدیل شده است.

*بدحجابی به بی‌حجابی تبدیل شده است
وی افزود: مسئله حجاب سرنوشت‌ساز است و تنها یک دستور نیست. اگر حجاب رعایت نشود روابط بین زن و مرد در جامعه ناپاک و غیر اخلاقی می‌گردد.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی حجاب کم شود منتهی به روابط نامشروع می‌شود و وقتی روابط نامشروع در جامعه زیاد شود منجر به طلاق می گردد و باعث متلاشی شدن خانواده ها می‌شود و در این میان فرزندان بی‌سرپرست زیادی باقی می‌مانند که همین‌ها عوامل جنایات جرم‌ساز آینده هستند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: بنابراین مسئله حجاب مسئله‌ای امنیتی است و برای حفظ جامعه ای سالم نیازمند به آن هستیم؛ چون اگر حجاب نباشد جرمها زیاد می شود پس حجاب مسئله ساده ای و یا فقط به عنوان یک وظیفه شرعی نیست بلکه وظیفه اجتماعی است.

*برخی افراد تلاش می‌کنند فرهنگ آتاتورک را در کشور حاکم کنند
وی خاطرنشان کرد: اخیرا برخی افراد مطالبی را بر زبان آوردند که خوب نیست، آنها می خواهند کشور ما مانند کشور ترکیه باشد. اینها می‌گویند: ما می‌خواهیم فرهنگ آتاتورک درکشور ما حاکم شود در حالی که دولتمردان ترکیه و مردم این کشور به سمت حجاب روی آورده و می‌خواهند فرهنگ اسلامی را در کشورشان پیاده کنند. آنها این راه را رفته‌اند و می‌دانند که بی حجابی خطرناک است و برخی در کشور ما می‌خواهند همان را ه را دوباره تجربه کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آیا صدها هزار شهید دادیم که فرهنگ رضا خانی و آتاتورکی در جامعه حاکم شود؟ این یک حرکت وارونه و خطرناک است و ما از مدتها قبل احساس خطر کرده بودیم. در مورد پسران نیز مسئله بد پوششی مهم است لباسهای تنگ و جلف، این ها همه باید راهنمایی و اصلاح شود. 
وی افزود: جوانان ما خوب هستند و با راهنمایی و هدایت این مشکلات را اصلاح می کنند؛ بنابراین در این زمینه باید کار فرهنگی بیشتری صورت گیرد و برخورد فقط برای افراد لجوج و قانون شکن باشد. 
آیت‌الله مکارم در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اهمیت نام گذاری صحیح برای فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی نامهای جلف، سبک برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند که این مسئله در آینده برای فرزندان مشکلات پیش می آورد از جمله حقوقی که فرزند بر گردن والدین دارد انتخاب اسم خوب برای اوست باید اسامی فرزندان را بر اساس ارزشها و نیکی‌ها،‌فضیلت و اسامی پیامبران و ائمه انتخاب کرد
این مرجع تقلید در پایان یادآور شد: برخی اسامی در اسلام ممنوع است، یعنی مکروه است، یعنی اگر اسامی مانند اسامی که برای خدا انتخاب شود، این اسامی مکروه است؛ مانند مالک، خالد، حکیم و... چون این اسامی انسان را غافل می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد