دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

دُر در صدف

زیبایی هایت را در پوششی از صدف پنهان کردن نشانه حفظ امانت خدادادی است

خانم دکتر ترکستانی

پایان تدوین آیین نامه پوشش دانشجویان

جامعه > آموزش  - معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: بسیاری از افرادی که شاید به نظر ما حجاب آنها کامل نباشد اما همان انسانها به نماز و روزه و سایر واجبات معتقد هستند و آن را انجام می دهند.

مهر نوشت:

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اتمام بازنگری آیین نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی گفت: نظارت بر اجرای آیین نامه در سطح دانشگاههای علوم پزشکی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت سپرده شد.

دکتر فرحناز ترکستانی افزود: آیین نامه حجاب و عفاف که کار بازنگری آن به پایان رسیده است از مهرماه 89 اجرایی می شود و همانطور که غیبت دانشجویان در حیطه آموزش تعریف می شود این موضوع نیز به آموزش سپرده شد. وی خاطرنشان کرد: ما در بازنگری آیین نامه حجاب و عفاف سعی کرده ایم در مورد ضوابط پوشش با کلی گویی بیشتری به موضوع نگاه کنیم و در واقع قوانین گذشته را مورد بازخوانی قرار داده ایم.

ترکستانی با انتقاد از شیوه های قهری در برخورد با مقوله حجاب و عفاف گفت: انتقاد اصلی ما به شیوه های قهری این است که با بیان و تاکید بیش از اندازه بر این نوع آیین نامه به افرادی که در دانشگاهها حجاب خود را رعایت می کنند توهین می شود.

وی اضافه کرد: نگرانی اصلی ما این است که قداست محیط دانشگاهها از بین برود و از همین رو معتقدیم که کار فرهنگی باید به صورت ضابطه مند پیش رود و و بخش های فرهنگی باید متولی آن باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر تفاوت بد حجابی با نبود عفاف، گفت: بسیاری از افرادی که شاید به نظر ما حجاب آنها کامل نباشد اما همان انسانها به نماز و روزه و سایر واجبات معتقد هستند و آن را انجام می دهند. بدحجابی با بی اعتقادی و بی عفافی متفاوت است و ما باید تعریف درستی از آنها داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: از سوی دیگر حقوق شهروندی اقتضا می کند که قوانین را اجرا کنیم و در واقع ما در بخش فرهنگی باید به دانشجویان خود احترام قوانین را آموزش دهیم و در عین حال بتونیم جایگزین های فرهنگی مناسبی نیز بیابیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد